سیفون ها یکی از اجزای اصلی سرویس های بهداشتی هستند که مشکلاتی چون پراکندگی بوی نامطبوع فاضلاب، ورود حشرات موذی و دیگر مشکلات از این قبیل پیشگیری می کند. سیفوناژ یکی از مشکلات اساسی آن هاست که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی این معضل به صورت مختصر و مفید بپردازیم. در صورت تمایل می توانید به مطلب “علت اصلی سیفوناژ چیست؟” مراجعه کرده و راجع به این موضوع و راه حل های مقابله با آن به صورت جامع و کامل تر اطلاعات کسب کنید.

سیفوناژ چیست؟

خالی شدن آب سیفون را به اصطلاح مکش سیفونی یا همان سیفوناژ می گویند. به این صورت آبی در سیفون باقی نمی ماند و با اولین و اصلی ترین نشانه آن یعنی ورود بوی نامطبوع فاضلاب به محیط، روبرو می شوید.

سیفوناژ به چه دلایلی اتفاق میوفتد؟

دو دلیل کلی برای سیفوناژ وجود دارد:

  1. تبخیر شدن آب سیفون ها به دلیل استفاده نکردن از سرویس های بهداشتی و سینک روشویی
  2. کاهش فشار داخلی و افزایش فشار خارجی و در نتیجه مکش آب به داخل لوله های فاضلاب و رخ دادن سیفوناژ
دلایل سیفوناژ

در صورت گرفتگی سیفون ها می توانید از خدمات لوله بازکنی سایت برچسب در سراسر شهر تهران استفاده کنید. تنها کافیست نام منطقه خود را جست و جو کنید و پس از مشاهده لیستی از نزدیک ترین افراد لوله بازکن، با آن ها تماس بگیرید.

راه حل های پیشگیری از سیفوناژ

با رعایت نکات زیر می توانید از رخ دادن سیفوناژ در سیفون ها جلوگیری کنید.

  • به وجود آورد شیب مناسب برای سیفون
  • در سینک های روشویی سرویس بهداشتی ها آب را با حجم زیاد و یک باره رها نکنید.
  • استفاده از چاه بست
  • قرار دادن هواکش برای لوله های فاضلاب

علاوه بر سیفوناژ، گرفتگی چاه توالت نیز از اتفاقات رایج سرویس بهداشتی ها می باشد. برای رفع این مشکل به صورت فوری و تضمینی به سایت برچسب مراجعه کنید. خدمات لوله بازکنی شمال تهران تا جنوب، شرق و غرب تهران، شبانه روزی و همه روزه در خدمت شما هستند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]